Een verjaardag, een jubileum of een trouwerij: er is altijd wel een goede reden om een feestje te geven. Toch vinden sommige mensen het niet altijd even leuk om een feest te organiseren. Je moet namelijk rekening houden met een aantal zaken. Hoeveel mensen komen er? Wat zijn de weersvoorspellingen en waar wordt het feest gegeven? Hieronder geven we je een aantal tips om probleemloos een knalfuif te geven.

1. Maak een uitnodiging

Een goede voorbereiding is het halve werk. En de voorbereiding begint bij het maken van een uitnodiging. Prik ongeveer twee maanden van tevoren een datum. Hiermee voorkom je dat mensen al een andere afspraak hebben gemaakt. Je kunt zelf heel eenvoudig via internet een ontwerp maken. Verstuur de uitnodiging ongeveer zes weken voor de datum dat het feest zal plaatsvinden.

2. Denk aan de weersomstandigheden

Ook kun je alvast nadenken over de plek van jouw feest. Ga je het feestje thuis geven? En zo ja, houd je het dan liever binnen of buiten? Vaak hebben mensen de voorkeur om het feestje in de tuin te geven, omdat je zo minder gerommel hebt in huis. Zet bijvoorbeeld een of meerdere sterke partytenten in jouw tuin. Deze geven niet alleen sfeer in jouw tuin, maar deze zorgen er ook voor dat jij en jouw gasten droog buiten kunnen blijven als er een regenbui aankomt. 

3. Verlichting

Het begin is er: de partytent van Partytent-Online staat in de tuin. Ook al is een partytent van zichzelf al gezellig, je kunt het nog gezelliger maken door er lampjes in te hangen. Kies voor een lichtslinger die voldoende licht afgeeft zodat jij met jouw gasten door kunt feesten tot in de late uurtjes. Let er natuurlijk wel op dat je niet kiest voor TL-verlichting. Ook een vuurkorf zal een gezellige sfeer geven en het geeft genoeg warmte af voor de koukleumen onder ons. 

4. Muziek

Wat is een feestje zonder muziek? Je kunt een DJ inhuren maar je kunt natuurlijk ook zelf een afspeellijst in elkaar flansen. En natuurlijk moet de muziek voor iedereen leuk zijn: je kunt aan jouw gasten vragen om hun favoriete nummers door te sturen, of geef mensen toegang tot jouw afspeellijst zodat zij zelf nummers kunnen toevoegen.

5. Hapje en een drankje

Last but not least: de hapjes en de drankjes mogen zeker niet ontbreken op jouw feest. Je kunt ervoor kiezen om dit zelf te regelen, maar er bestaan ook genoeg cateringbedrijven die dit met alle plezier uit jouw handen willen nemen. Zo hoef jij niet na te denken wat je allemaal in huis moet halen en het scheelt weer een ritje richting de supermarkt.