Ben je bezig met het opzetten van een marketingcampagne voor jouw onderneming, maar kom je er niet helemaal uit? in dit artikel lopen we langs een paar tips waarmee het opzetten van een succesvolle marketingcampagne
Flags out
Wanneer je loopt door een winkelstraat zie je ze overal, vlaggen! Winkels en restaurants maken er al jaren gebruik van wat bevestigt dat vlaggen een zeer effectief marketing communicatie middel zijn. Vlaggen drukken is vooral een goed idee wanneer je wilt opvallen of een actie wilt promoten.
Sharing is caring
Een manier om in een korte tijd onder de aandacht te komen van veel consumenten is het uitdelen van flyers. Flyeren kan worden ingezet om bijvoorbeeld nieuwe producten, evenementen of acties te promoten. Maar worden ook vaak uitgedeeld door winkels die net geopend zijn en daar mensen van op de hoogte willen stellen. Flyers zijn te bestellen van A4 formaat tot A7.
Komt dat zien
Wil je in één keer een heel gebied kennis laten maken met jouw bedrijf of actie? Plak dan posters door de stad of bestel sandwichborden die gemonteerd kunnen worden aan lantaarnpalen. Op deze manier kan je op drukke plekken in de stad jouw boodschap op groot formaat delen met veel potentiële klanten.
Naamsbekendheid
Wil je vooral de naamsbekendheid vergroten van het bedrijf? Een trend die we vooral de laatste jaren ontzettend vaak terugzien is het voorzien van logo’s op alles waarop een logo kan. Van stickers tot zitzakken je kan het zo gek niet bedenken. Het voorzien van een logo op artikelen voegt ook een stukje persoonlijkheid toe aan de klantbeleving, wat erg belangrijk is in de markt van vandaag. Er zijn steeds minder contactmomenten met de klant waardoor bedrijven andere manieren moeten bedenken waarop zij persoonlijkheid toevoegen aan de klantbeleving. Het uitpakken van een doos waar een nieuwe trui inzit voorzien van logo met daarin ook nog een sticker van het merk die je zelf ergens kan plakken, is natuurlijk veel leuker dan het openen van een bruine doos met niks erop.
De online omgeving
Op het gebied van marketing is de online omgeving het laatste decennia ontzettend belangrijk geworden. Bedrijven die hier niet goed op inspelen graven als het ware hun eigen graf. Het grotendeel van de hedendaagse consumenten komt namelijk bij jou terecht via het internet. Ben je hier onvindbaar? Dan wordt het binnenhalen van nieuwe klanten een lastig verhaal. Het is daarom belangrijk dat je veel tijd steekt in het goed vindbaar worden in zoekmachines als Google door middel van het goed inzetten van SEO en SEA.